söndag 21 september 2008

Min veranda!

Idag ska jag visa bilder från min lite fallfärdiga veranda
Men genom åren har ideerna om hur den ska se ut varit många
och ibland ändrats från dag till dag
Lite hemmablind blir man oxå och ser till slut inte det fula
(vilken lögn jag lider varje gång jag passerar den)
Jag är i alla fall nöjd (ibland och bitvis)
med inredningen på den

Mjölkkannan är ett auktionsfynd som nu till hösten pryds med

Höstaster och murgröna
I somras var den prydd med röda pelagoner


En bild uppifrån för att visa charmen med blommorna

Bordet högst upp är ett för tidigt arvegods från pappa

Liknande stolar letar jag efter med ljus och lykta men

på varje loppis eller auktion som jag råkar se dem

blir de såååååå dyra

och jag snål

Därför får just nu stolarna från allvaruhuset duga

tills vidare!







2 kommentarer:

Birgitta sa...

Förra veckan såg jag att ica hade ljung och jag tänkte har dom redan börjat att sälja ljung. Sedan kom jag på att sommaren är slut och hösten är här. Igår köpte jag ljun till min altan. *L*
Kram björklyan

Diverselådan! sa...

Fast jag tycker att stolarna du har är snygga.
Kram från Annette