tisdag 16 september 2008

Mama Mia the Movie och lite höga skratt!

Ibland är jag lite sen i vändningarna - det kan jag hålla med om
Men nu har jag i alla fall sett den.
Jag är fascinerad
över :
de otroliga skådespelarna och deras röster - framförallt Meryl Streep.. jag rös!
att ABBAs musik är så stark
att den håller fortfarande efter alla dessa år
att de måste ha haft sååååå roligt när de spelade in filmen...
att musiken verkade vara gjord för denna film
Jag och min kära kollega njöt och skrattade högt högt...
ni vet när det bara bubblar av skartt ur en
Det går ej att hejda!
det var en trevlig film som lockade till glädje, skratt och en och annan tår
Alltså romantik och humor i ett härligt koncept!
Man behövde inte tänka eller fundera
BARA njuta !
Så om du är i min sena klubb och ej har sett den
Kila iväg!
I min lilla lilla stad har filmen gått ett antal gånger
och ändå
var salongen full !

5 kommentarer:

Helena sa...

Jag kom oxå iväg för att titta på denna härliga film härom veckan!! Gick ut från bion med en härlig "feel-good-känsla" i maggropen.
Har kikat lite på dina fina loppis-fynd oxå... Det är kul med människor som, liksom jag själv, älskar att blanda gammalt med nytt!
På återseende!:D

Birgitta sa...

Jag har inte sett den men jag ska göra det. Alla säger att den är bra.
Såg en liten bit av den på tv så den verkar okej..
Ha de. Birgitta

Spånga lyan sa...

Jag har inte heller sett filmen, men får väl vänta tills den kommer på DVD.....den verkar ju vara jätte bra och så har man ju så mycket roliga minnen till Abbas musik.....
// Kerstin

Malin sa...

Hej vill bara tala om att jag har tittat in till dig, och att din blogg var rolig att läsa.

Anonym sa...

Du är gullig du!
Visst var filmen bara sååå kanon!!
OOo vad jag längtar till måndag...eller ej
Kram till du