lördag 14 februari 2009

Denna dag!

Min dag började tidigare men låt oss säga 10.00 då body-pump passet började. Styrketräning med skivstång! Värre sätt finns det väl på att börja en lördag med. Men dessa positioner: Fötterna i axelbredd, spänn magen, rulla axlarna bakåt (grundpositionen) sen ska man dessutom håll armbågarna hitåt och ditåt, ha rumpan på ett onaturligt sätt utåt, INTE puta med ryggen och spänn hela tiden magen samtidigt som hanlederna ska vara raka, tippa skivstången till mellan BH bandet och naveln( men hallå det är inte så mycket mellanrum där)
Men tänk jag klarade mig igenom passet välbehållen och med en hjärna som fortfarande är relativt kompakt. Men visst känns det av - att jag har många muskelgrupper i min kropp! Imorgon lär det vara både oj och aj!
Min inlämningsuppgift har blivit fler än tio rader men måste fortfarande redigeras till det bättre! Hieroglyfiska hit och dit additivt och subtraktivt talsystem och hu och hej i hjärnan... Och nämnas bör väl att jag arbetar med barn från 1-4 år (de blir fem i år)

2 kommentarer:

Helena sa...

Gud vad du är ambitiös sådär på lördagmorgonen!!!!! Du har säkert nämnt det..., men alzheimer light du vet...., är det förskollärare du läser till? Hoppas du får en fortsatt go helg och att du hinner klart med uppgiften!
Kram

Birgitta sa...

Vad duktig du är.

Kram Björklyan