fredag 13 februari 2009

Jo då!

...men jag tycker det går segt och tråkigt att få ihop denna inlämningsuppgift. Är jag trög som inte riktigt förstår syftet med att skriva om hur egyptiernas talsystem kan kopplas till vår kultur och verksamhet. BLÄ BLÄ BLÄ!!!! Men helgen är ung. Jag har skrivit ca 10 rader på en A4sida där det får vara på MAX 2 sidor...... Söndag klockan 00.00 går tiden ut. Just nu gör jag det mesta för att slippa börja.... man kan blogga, läsa bloggar, läsa skvaller, kolla inredning eller ta sig i kragen och bita i det sura äpplet! Kanske!
Denna biild tillägnar jag världen! alla som vill får ta del av den och känna av värmen som jag vill förmedla. Imorgon är det Alla-hjärtans dag och prinsessan tycker att vi inte får glömma henne - hon måste få en present hon också. Vad vill du ha då undrade jag? Kanske en liten present med en ängel till min ängelsamling! Mamman får lite dåligt samvete. det är jag som börjat samla änglar till henne och det känns som svaret kom för att behaga mig. I julas slog hon nämligen in två stycken och gav till farsgubben sin....
Annars tycker jag just nu att livet med tonåringar håller på att gå mig på nerverna. Den ena är aldrig hemma - han har fullt upp med sitt. Kontakt sker med mobiltelefon men se där blir mamman tjurig (och det med besked) VIKTIGA saker tas framför mamman INTE i andra änden...
Den andra lämnar knappt sin plats vid datorn. Så fort man ber om hjälp MÅSTE han plugga - vilken tidpunkt det än är.... Och jag med mitt beskedliga humör blir GALEN ochg tycker att the tennager får strukturera om lite. Någon gång måste den gråhåriga mamman få stöd i sitt just nu förrvirrade liv...

1 kommentar:

Diverselådan! sa...

Jo du, man får veta att man lever när man har tonårsbarn. Det var kul att titta in. Hade missat massor med inlägg. Kul att läsa ikapp. Ha en bra Valentine-day imorgon.
Kram!