onsdag 24 juni 2009

Cykelprojektet!


Antagligen är jag inte först med denna ide men det bjuder jag på. Sonen har ägt denna cykel men har ledsnat eftersom den bara tappar kedjan. Vad gör man då? Jo använde den som blomprydnad framför den fallfärdiga verandan. kanske tar det blickarna ifrån det hemska och får det kritiska ögat att njuta av välbehag istället. Eller vad tror ni!?


Bredvid cykeln står den älskade mjölkannan som en gång blev inhandlad på auktion - så där lagom rostig och fin. Blomman som pryder den heter "Guipsy".... tyckte att den passade en ngt yvig kvinna som har svårt att ha korrekta raka prydliga saker - lite guipsy ska det va!
Cykeln pryds av en liten lykta tänkt för ljumma sommarkvällar och en bit in på hösten - antagligen kommer cykeln att pryda min framsida även i vinter så ett litet ljus i mörkret blir väl bra då också.
När jag går ut och tittar på mina blommor nu märker jag att de har växt en hel del sen bilderna togs. Datorn har varit kraschad (trodde vi tills reparatör´n konstaterade att den funkar bra för denna gång - han hittade inga fel) och därför har bilderna legat på lut ett tag men då kanske jag kan bjuda på blommigare bilder sen en annan dag!
På fredagen åker mannen i huset och lilla jag på en minisemester till Riga. Man skäms väl att säga att det är vår första ensamma semester ihop - vår äldsta son fyllde denna månad 17 år. men men det är väl aldrig för sent att börja med ngt nytt. jag undrar jag vad vi ska prata om i tre dygn - utan att mamman får psykbryt då och då på ohängda tonåringar som lever sitt eget lilla liv i denna familj. Kanks komer att vara en lugn och tillmid mamma som äntrar huset framåt småtimmarna på måndag!?
Ha en bra helg ni oxå - njut av solen - man vet tyvärr aldrig hur länge det varar i detta avlånga land!!
Kram Mari

1 kommentar:

Birgitta sa...

Jätte fint med cyckeln syrran ha gjort så med. Önskar er en jätte skön resa och vlket väder ni får.
Kram Björklyan