söndag 12 juli 2009

En foppatoffels bekännelse!

De är hatade, de är ratade, de är älskade och i vissas ögon helt enkelt underbara. jag har liksom fler av er alla ett par. De är röda och förr prydda av två stycken blommor - en solros och en annan grön fin en men det tyckte barnen på förskolan oxå - att de var fina alltså för de lyckades pillra bort dem, så de är borta, gone och lost! Jag använde mina mest på förskolan och dess gård - de är bra sådana där vår- och sommardagar då det är varmt och blött.

Gravida kollegan Magda hade hittat ett par söta och nya för året - tror jag för jag har inte sett dem förr - och jag är ju modekvinnan själv... eller inte. För henne passade dessa foppa perfekt med svullna graviditetsfötter så här i sluttampen - nåja en och en halv månad till får hon vänta men ändock - det är närmare slutet än början....

Fult eller inte - foppatoffeln är perfekt som arbetssko eller hemmatoffel. Men de t finns stunder då dessa skor blir just så fula som en del tycker. Igår på Lager157 - som finns i hembyn nästgårds vår lilla stad- kom han gåendes mannen som spred skräck med sin toffel. Färgen var väl lagom diskret och helt OK men han gjorde ett stort misstag som bar - håll i hatten nu! - ett par tennissockor i dessa tofflor. För hur praktisk denna sko än är så kan man bara inte bära shorts och foppatoffel när man dessutom har ett par tennissockor på sig. HUJ! Det var kräkvarning......
Kram Mari

Inga kommentarer: