tisdag 2 juni 2009

Jag är en ny Lena PH?

Ibland lovar man mer än vad man tror med lite vin i kroppen. Gymnasiet hade lite fest och då började det surras om att uppträda för de blivande studenterna. Javisst säger man då med lite rött innanför västen!? Igårkväll fick jag reda på att hon som skulle vara min partner hade bangat. Vi skulle efter hennes önskemål framföra Lotta Engbergs "Fyra bugg och en Coca-Cola". Idag under repetionerna hade alla andra utom jag mer rock och glamour än glad-pop. Gud vad tråkigt tänkte jag och hörde då hur den började rulla: Lena PH och "Ont det gör ont". Snabbt ner i teaterhörnan för att hitta ngn passande kreation för det jag hade med mig passade till Lotta Engberg och INTE Lena PH. Och där hängde den silverklänningen glittrande och fin. Där fanns det svarta fina skor med höga klackar. Kollegan hade löshår och så lite smink. Sim salabim - min förvandling var total - från gladpop trallande tös till en glittrande glamourtant.

På plats nummer fyra var det dags för mig att tillsammans med ett mikstativ äntra scenen. handen skakade som aldrig förr. Mina kolleger hade nog tyckt att mitt nummer varit lite blekt men jag tänkte helt enkelt spara mig inför "The real thing". Och det var bara att ge järnet i siverklänning, löshår, höga klackar och ett mikstativ. Hej och ! jag bjöd på den show jag kunde - ni vet lite åmande runt stativet och allmänt... ja jag minns inte det bara gick på räls och helt plötsligt var det slut! Men roligt var det! TACK för att jag fick chansen... kanske är början till mitt nya liv eller!?

1 kommentar:

Helena sa...

UNDERBART! Så gooooott att du bjuder på dig själv!!! Jag hade DÖTT! Lite, lite synd att det inte var nåt filmklipp med i inlägget!! KRAAAAAM