tisdag 9 juni 2009

I en småländsk öken!

Nu är den över -den där veckan då jag knappt minns vad jag gjorde - hur jag gjorde - vad jag sa -vad jag inte kom ihåg att säga - vad jag glömde - vad jag bar på min kropp osv. veckan bestod av möten , kvällsjobb på Friskis (nej inte som ledare) och avslutades med en biltripp tur och retur till Växjö - ja resan tar ca 4 timmar ENKEL VÄG!!!!Vi var sista dagen i skolan och avslutade vår kurs - den som låg över oss hela förra veckan som ett svart moln. Den som fick fram våra grå - de arbetade så hårt att de kom ut från hjärnan tror jag. Konstigt att man glömde allt man inte kom ihåg att säga eller!? Men nu är det över - it´s over - finish - slut och så blev även vi. Luften bara pös ut! Förutom allt nämnt arbetade vi visst!

Nåväl trötta men lyckliga startade vi vår resa hem. vi passerade både Löparskog och Bor mitt i mörkaste Småland (som för dagen var väldigt ljust). och så kom vi då till skyltarna som fick vår hjärna att undra - vi var mitt i mörkaste ociviliserade Småland och rätt som det var dök de upp skyltarna som deklarerade om hamburgerrestauranger. Man är väl van vid att det finns många sådana men då kommer skyltarna en och en med lite avstånd . Här var Dinners, Max, McDonalds och BurgerKing samlat på så gott som samma skylt.

Då dök den upp : Öknen! Vi kände oss som vi var På Route 66 körandes mot motorvägen. Öknen dammade i vår mun i vår nerkabbade amerikanare... nej just ja vi var i Småland men det var öken och rätt som det var innan motorvägen dök de upp: Alla dessa fyra hamburgerhak samlade på en och samma plats. det var som en billig amerikansk Bfilm som vi för tillfället hade huvudrollen i!

Lördagen bestod av student jobb men det är en helt annan historia! Om jag var trött i söndags... så där, litegrann eller väldigt mycket!

Inga kommentarer: