fredag 19 juni 2009

Midsommar!


Enligt Wikipedia:
Midsommar
kan betyda den tidpunkt som infaller mitt på sommaren, men används vanligen för att beteckna firandet kring sommarsolståndet. Ursprunget till midsommar är förkristet, men kyrkan har valt att fira Johannes döparens födelse vid samma tidpunkt. Idag firas midsommar i Sverige med dans kring midsommarstången och med sill och färskpotatis på matbordet. (de glömde nämna flaskornas innehåll)

Men med midsommar finns även en känsla av att sommaren närmar sig slutet med stormsteg... Men den känslan kastar vi åt sidan så att vi kan njuta av den värme, den sol och alla de bad som kommer att infinna sig - jag lovar! Jag är nya kvinnliga John Pohlman och jag kan sånt här! Jag tror mig VETA att det blir en kanonsommar nu när försommaren har varit SKIT!

Men mina VÄNNER - alla nära och kära - ha EN RIKTIG TREVLIG MIDSOMMAR! Dansa med förstånd runt stången - knuffa inte de små i iver att ta del av dans och lekar. Ta det försiktigt med flaskornas innehåll - det blir så tokigt imorgon - tro mig! Plocka era sju sorters blommor och lägg dem under kudden - dröm om era kära - den som finns tillgänglig eller som ska komma in i ert liv med buller och bång!
Kram Mari!

Inga kommentarer: