torsdag 18 juni 2009

High heels och saknad!

Nu är det över - nycklarna är inlämnade, kortet även så (som jag för övrigt aldrig använt - jag är lite trög ibland så jag visste inte riktigt när och var det skulle användas förrän jag INTE kom in på vissa ställen). Min tid var rolig, givande, lärorik och insiktsfull. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan staket men kanske ibland ....Nu kompar jag två dagar för att sedan återgå till småknoddarna på heltid. Jag känner mig lite som en galen Jack Nicholson ur "The Shining" - I´m back! Men jag är INTE alls bitter över att kollegerna på gymnasiet går på sommarlov då jag börjar arbeta heltid med småknoddarna.

Några kolleger värmer mer än andra i hjärtat - och har verkligen funnit en plats i mitt hjärta - de fanns där för mig, gav feedback och roliga skratt! Jag kommer att sakna våra skratt över skrivborden när högarna var mycket STORA av arbete - men ett skratt fanns det alltid plats för. Jag kommer att sakna klapprandet av deras klackarnär de var på ingång till arbetsrummet. jag är så grymt imponerad över människor som klarar high heels - jag vill oxå för det ser så elegant ut. Och där kommer jag med platt-platta skor Hmmmm!

Samtidigt som det finns en saknad över att det är över är det skönt. delade tjänster mellan två olika världar går ett tag men inte hur länge som helst.... Och klart jag saknar er mina kära bland småknoddarna - ni vet vilka ni är! Ha en bra dag - det ska jag försöka ha! Bye the way så blev jag godkänd på sista skoluppgiften så det behövdes aldrig ngn komplettering - så SKÖNT! Nu stängs även det kapitlet i lärandets bok!

1 kommentar:

Helena sa...

Du är inte ensam om att se ograciös ut på höga klackar! Här har du en till.....
EN RIKTIGT GLAD MIDSOMMAR önskar jag dig!!!
Kramar Helena