tisdag 12 maj 2009

Loppisar mm!

Jag lovade en bild på en sak till som jag hittade då en vacker lördagsförmiddag på Pingstkyrkans loppis. Den var vid inköpet högblankt målad i en typiskt 70tals bajsbrun färg och kostade 45 kronor. Hu ve och fasa! Slipa här och slipa där och på med lite V-slip.



Min pappa - han som ha ett helt hus fullt med alla sorters ting som passar mig som handen i handsken - fick besök för att jag skulle finna mig ett par fin-fina tallriker att pryda mina hylla med. mycket har han men inte det!jagb drog mig till minnes att lördagsloppisen hade haft två vackra tallrikar a´15 kronor styck. Jag drog mig ditför att göra mig ett inköp - och det var halva priset pga flytt. tallrikarna som var två blev mina för 15 kronor tillsammans. kankse ska nämna att det är två Rörstrandstallrikar......


När jag tog mig en titt vid deras disk upptäckte jag denna tång. jag fick förklaringen att det är en s.k kaktång och tyckte förstås att den var underbar. 25 kronor för den .... och så var det halva priset!!!!! En dag fylld med tre goda ting för under tre stycken tior.... kan det bli bättre!?

Gubben har blivit klar med sitt projekt! jag är riktigt nöjd över honom - trots att det tog sin tid. jag förstår inte varför han suckade och stönade! det är väl bara att peta på lite färg eller hur!? Själv fick jag inte röra varken pensel eller färg - undra varför!?
Annars gåt livet sin gilla gång mellan pointsräkning, två jobb, studier, motion och familj. Just nu känns det som det är lite stiltje på roligheter! Kursen är inne i sista svängen och sen ska här firas - fast det vet inte moder Teresa om än....... Agda, Magda, Moder Teresa, Jolanta och ni andra som känner er träffade - stå på er - jag saknar er ömhet och förståelse även om jag så sällan säger det.....

1 kommentar:

Birgitta sa...

Vad roligt att du är tillbaka och skriver. Saknat dig *L*
Tänk vad lite färg kan göra mycket.
Ska själv måla ikväll.
Kram Björklyan