måndag 18 maj 2009

Tillägnat Jolanta!



Ibland växer en relation till en människa sakta -ibland går det fort. Ibland behöver man testa sig fram och ibland finns det bara där. Har jag någonsin berättat min historia om min arbetskamrat Jolanta!? Jag tror inte det. Jag har nämnt Agda och Magda men aldrig Jolanta.

Jolanta är en kvinna mitt i livet som närmar sig den äldre medelåldern (inget fel eftersom jag själv har passerat den yngre för länge sen - eller!?) Jag tror att Jolanta och jag har kommit varann närmre genom åren - från början tror jag det fattades något - jag är väl medveten om mitt eget ego som kanske inte fann hennes rätta jag. Men med åren har jag kommit att beundra och respektera denna kloka sunda kvinna. Jag uppskattar hennes kokkonst - ingen kan göra soppa så god som hennes - inte ens min egen mamma var i närheten. Möten är som bäst när det vankas Jolantas super-duper goda soppor! MUMS!

Jolanta är en humoristisk, glädjefull och ärlig person som ger mig ett och annat skratt. Hon ger och bjuder på sig själv även om hennes kropp inte alltid vill som hon själv. Jolanta är ärtig och ser alltid så välfriserad ( själv dras jag med rufs och tufs med grå inslag här och där) ut med läckra plagg som pryder hennes kropp - även om hon själv inte tycker den är som förr så är hon vacker - tro mig! Jolanta kan vara fräck i munnen som få och ibland lite rå men har ett hjärta av guld. Jag är glad att få känna och vara i din närhet Jolanta - det ska du veta - det är något som har växt fram..... jag hoppas på fler roliga år tillsammans!

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Roligt att du är med på tävlingen hos mig.
Visst är det kul att man har en sådan arbetskopmis.
Kram Björklyan

Jolanta sa...

Jaha nu har man kommit på pränt i qvinnamittivitts blogg. Intressant intressant att få höra hur någon annan ser på en. Själv ser man sig bara med igen grodda glasögon och hör ett osammanhängande bubbel. Qvinnaiövremedelåldern får putsa sina glasögonen lite bättre och sträcka på sig, i alla fall ett litet tag tills hon visade dottern vad som skrevs om hennes mamma. Kommentaren var. "Läckra plagg" hur gammal är hon? (låtsades inte höra.) Jag ser också fram mot flera roliga och innehållsrika år tillsammans med dig, när du kommer inrusande med buller och bång. Jolanta tackar för alla fina ord det värmer i den redan överhettade kroppen.