tisdag 19 maj 2009

Just idag är jag glad....

...just idag mår jag bra! Ni som är i min ålder känner igen Kentas gamla schlagerdänga eller hur!? och visst var det väl så (och är i livet kanske) just nu och här är man glad och måste få njuta av det. Jag har fått ett alterego som svävar på moln. Mitt arbete ger mig kred för så mycket. Just nu har jag två och det ena ligger lite på is medan jag på det andra får så mycket beröm att jag svävar på moln och snart spricker av lycka. Men mitt i alltihop blir jag en Svensson och undrar om jag får känna så här:
  • får jag känna mig stolt att jag har rott detta i hamn?
  • får jag ta åt mig av allt beröm?
  • får jag känna mig duktig?
  • får jag tom. känna mig lite förmer just nu?
  • får jag sväva på moln av stolthet över mig själv?
  • får jag vara lycklig att just jag fått denna chans?
  • får jag känna att jag utvecklas personligen eller hur är det!?
  • får jag vara stolt och skryta över mitt VG?

...men men en sak kan och får jag känna mig lycklig över och det är min nyckelring som jag fick tidigare idag. En nyckelring som talar om att jag kämpat mig ner till en 10% viktminskning. Och visst är det så att den lyckan har jag rätt att vara stolt över. Jag har inte fått chansen jag har inte satt ngn person på pottan. Utan just jag har fixat detta och jag har kämpat mig till varje del i detta. Så visst har jag väl rätt att vara stolt - idag! För just idag är jag glad, just idag mår jag bra!


2 kommentarer:

Birgitta sa...

Det är bra du ska vara stålt över dig.
Kram Björklyan

Anonym sa...

Nu har jag hittat hit.......det är klart du ska vara stolt! strunta i om du trampar någon på tårna, är de så ömtåliga behöver de ha stålhätta i skorna :-)Du gör ett jätte bra jobb även om du inte tror det själv!!!
Kram "lilla jag"