fredag 15 maj 2009

Efter regn kommer.....

Jag är så attans trött på kylan , det grå och det trista. jag vill ha sol och värme NUUUU!! fast i och för sig : hellre lite kyla nu och det blir en lång skön sommar fylld med sol, bad, värme, vin och underbara kvällar!
Idag tog jag min skogsrunda. den börjar på en vanlig skogsväg men tar mig in i snår, stigar, gräs och grenar. det är så härligt med mjukt underlag och känslan av att vara till skogs. Mina älgakliv får mig att flyga fram över stock och sten. Idag gick löpningen riktigt bra - det måste ha blivit längdrekord innan orken tog slut.... men då var jag nöjd över mig själv. men det är tur att man i sin BH har en....
...MP4 spelare som tar musiken från själva manicken, genom sladden för att så småningom hamna i lurarna som sitter väl instoppade i mina öron. Nej jag hör inte fåglarna , jag hör inte vinden, jag hör inte heller gräset som böjs under mina steg och jag hör inte heller mitt flåsande. alltså är dessa instoppade lurar anledningen till att jag överhuvudtaget kan ta mig fram löpandes över stock och sten. Om jag inte hade lurarna instoppade hårt hårt i öronen mina skulle jag bli förskräckt och trött av mitt eget flåsande. Så tack MP4spelaren för att du finns!

2 kommentarer:

Helena sa...

Vilket bra knep! Hehe..... Alla sätt är bra utom de dåliga! Visst hoppas vi på en lååång varm och skön sommar! Men jag njuter verkligen av våren just nu! Trots den förb----e hösnuvan! Hur går det ed viktnedgången? Fler stjärnor?
Kram

Carolina sa...

Var springer du någonstans? Är på jakt efter en bra runda i skogen, gillar inte asfalt.