söndag 17 maj 2009

Alexander Rubak

Ja så vann han då vår norska sympatiska vän. jag hörde honom för första gången på Rix Morgonzoo tidigare i veckan. En härlig kille som utstrålade värme genom etern. Söt är han också - vi sa just vi arbetskamrater att denne gosse kommer att charma både tonårstjejer och medelålderkvinnor (är jag i den sistnämnda kategorin måntro) - men han charmade hela Europa!!! Och jag tycker faktiskt om låten - det jag gjorde jag redan innan finalen igår. Men eftersom jag sov mig igenom finalen med en glimt då och då kan jag väl kanske kallas partisk - jag har ju inte hört de andra bidragen....
Sverige gick det så där för - jag säger så där för statistiskt sätt hade vi faktiskt två bidrag: Malen Erman samt Arsan (eller hur det nu stavas) Det ena gick det bättre för än det andra....

Nä nu mina vänner ska jag ta och bita i det sura äpplet och kanske kanske lyckas få ihop ngt till min sista uppgift i kursen. jag skulle behöva ngn som sparkar mig i ändan eller för den delen även puttar in förslag i hjärnan min. Denna vecka har jag tänkt, ändrat, tänkt igen och ändrat igen..... och det bidde bara en tummetott då! Njut av dagen - jag gör et när jag hinner!

Och än en gång TACK Norge och Alexander Rubak för ett kanoninslag !

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visserligen sov jag då han uppträdde - men han charmade mig första gången jag såg honom...vilken karriär han väntar på!

Kram Maud

Birgitta sa...

Vägrar bara att se på det men har hört talas om honom på jobbet och sen var det ju bara det på tv:n i morse. Söt var han *L*
Lycka till med kursen..
Kram Birgitta