fredag 24 april 2009

Sagt från barna mun!

Igår var en sån där dag när hela familjen var samlad till kvällsmat - Ja det är mitt mål men med ett monster i huset som emellanåt är förvirrat och emellanåt strängt upptagen med annat - kan det vara svårt att få till denna stund. men det händer precis som igår.

Prinsessan vill sitta brevid sin älskade pappa så glöm den platsen någon annan. Jag och sönerna satt på motsatt sida. Vi avnjöt en middag (som inte ens var god - var det ngt fel på osten eller!?) bestående av pasta och ost-skinksås! det blev prat om diverse och rätt som det var började hon - prinsessan - nyss fyllda sju och i väntan på första skolåret!
- Mamma vi har slängt alla dumma ord i klassen
- Det var väl bra svarar den ngt undrande mamman.
- Ja alla dumma och fula ord ligger i papperskorgen...
-Säger du några dumma eller fula ord undrar den då mer förvirrade mamman.
-Ja jag sa fitta till fröknarna.
-Va säger mamman med hela middagen i vrångstrupen! Ögonen stod på skaft! Pappan gav dottern en blick och höll på att ramla av stolen. Sönerna fnissade till och undrade nog vad som komma skulle.
-Vad menar du fick mamman fram till slut?
-Jag sa att fitta är ett fult ord!
Pappan i huset fnissade glatt med sönerna inte långt bakom sig. Alla försökte dock att dölja sitt fniss eftersom prinsessan var gravallvarlig och det var ett allvarligt ämne!
-Vet du vad det betyder frågade mammapedagogen då!?
- Ja det säger man när man säger jävla ungefär.
Då visste 4/5 av familjen knappt vart de skulle ta vägen. Prinsessan hade sagt fitta till fröknarna men hade ingen aning om vad hon pratade om..... Ja ja tids nog vet hon nog!

Nu ska jag snart arbeta ideellt för innebandyn. En kväll på Amazon med Mange Schmit, Tomas Rusiak, ett gäng tonåringar och fyra pojkar förklädda till män. Kan bli spännande så här på fredagskvällen!!!! sen bär det av hem och snabbt i säng för imorgon är det loppisadags - en sån där då adrenalinet i kroppen rusar och hjärtat slår i otakt. Blandat med euforisk lycka! Ni vet!

3 kommentarer:

Helena sa...

Loppis på G här med! Roligt! Inget vidare med dessa ord..... Men lite sött mitt i alltihop! Hihi.... Kram

Jessica sa...

Ja du, ungar... Vad de kan! kram

Birgitta sa...

hahahaha ja dom är ju för roliga ungarna.
Ska tala om också att jag har en tävling hos mig nu så kolla min blogg.
Ha en bra vecka.
Kram Birgitta