onsdag 15 april 2009

Efter påsk kommer....

Kan man göra annat än att njuta av det väder som infunnit sig under hela påskhelgen. jag lyckades till och med få en riktig bonnbränna när jag lyckades somna i solen där på påskaftons eftermiddag. den upptäckte jag då i bilen på väg på middagen - den som innehöll grogg, snaps, vin och övernattning. Visst är det kul att träffa vänner så där en kväll... God mat och god dryck och många skratt blev det. Klockan blev väl bortåt två frampå nattkröken när det var dags för sängen.
Men ack vad man sover oroligt i hus man inte är van vid. Med folk man INTE brukar sova hos, nytt rum och ny säng. Det var väl tur för mig att jag inte drabbades av ett sånt där anfall när endast soffan, chips och cola går att tillbringa dagen med. ( Ja ja ibland får även Gustavsberg uppsökas - men det kan ni väl hålla tyst om eller hur!? Hemlis ni vet!) . Vi kom hem välbehållna frampå förmiddagen med begynnande huvudvärk som fick botas med en 1,5 timmas lång rask promenad - efter att ha hjälpt man med båt och skjutsat ungar hit och dit (är det konstigt att man får huvudvärk?) Påskägget här ovan får väl symbolisera att det inte bara var huvudvärken som behövde botas med promenad utan även synden efter att allt sött hamnat innanför gommens heliga inre......
PS Du på den allmänna platsen - har du kollat tiden DS

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Jag kan tänka mig att ni hade ont i huvudet *L* Fuska och äta gott måste man göra annars så blir allt jobbigt.
Kram Björklyan

Helena sa...

Hihi... Baksmälla och bonnebränna.... Jag sitter här och tänker på Sven Melander i Sällskapsresan... "Invalido" du vet..... Jag tror väl inte att det var så farligt i ditt fall!
Kramar

Anonym sa...

Tack,nu är jag lugn.men vad hände med musiken?Hon från det allmänna sektorn.