måndag 20 april 2009

SM final i innebandy!

Vem kunde väl nånsin tro att lilla jag skulle hamna på något dylikt men så blev i alla fall fallet nu i lördags. 200 personer i varierande åldrar äntrade bussarna och så gav det av. resan tar ca 1,5 timmar och att då sitta med en tystlåten tonåring som svarar på ens frågor och inte mer gör att en sådan resa kan bli mycket låååååååååååååååång. (Gissa om jag saknade min Mp4spelare - då kunde jag i alla fall havarit i min egen lilla värld)


Jag är en sådan person som hatar allt nedlåtande prat om kvinnoidrott men denna gång får jag ge mig - dammatchen var seg. kanske spelade de ett sådant spel eller också berodde herrmatchens go på dessa :

fancluben Bluemarines med sin eminenta ledare Joakim Stafsen i täten (eller på podiet...) Gisses vilket drag! Vi kom in när matchen hade börjat och där det under dammatchen hade legat folk och sovit var det blått och vitt så långt ögat kunde nå. det tjoades, det hoppades, det hejades, det sjöngs... ja nämn det och det fanns där. längst fram stod han med sin kilt och förde sin klack. Jag vet inte vad som var mest spännande klacken eller matchen....

Eller det drama som följde när Globenpersonalen plockade fram domkraft och andra doningar för att säkra under läktaren. Spänningen var total: på planen, med hejarklacken och under klacken där det fördes ett gediget arbete ala Globenpersonal med kliande huvuden. Först var det en gubbe sen blev det en till, fler och fler och till slut fanns där även en kvinna och en polis.... Och mitt i all denna dramatik satt jag med 13999 andra människor. Jag hävdar i alla fall att Joakim Stafsen och hans Bluemarine var de stora vinnarna denna eftermiddag.....

PS I denna final vann herrmatchen men jag fördömmer i alla fall all som pratar illa om damidrott tro inget annat DS

Inga kommentarer: