söndag 5 april 2009

Hår!

Nu är det verkligen vår för på min lilla täppa har det kommit fram blåsippor. Ja ja snödroppar och krokus finnes de också men blåsippor - jag som inte ens hunnit med att plocka den första tussilagon...
Med våren kommer alla människor fram. Man tar av sig kläderna, bort med mössor och till slut även bort med de flesta klädesplagg. Vad får man då se!? Jo det finns många sk "helikopterplattor" bland män i åldern 20 - uppåt. I mitt hus bor det en med fobi. "klipp inte så kort här och där så att flinten syns" Men hallå om jag sparar på det mitt på huvudet blir det ett JAG-SKÄMS-FÖR-MIN-FLINT syndrom. Jag menar ett sånt där där männen kammar över flinten med sparat lite längre hår - som dessvärre flyr sin kos vartefter dagen lider. jag gör som jag vill och klipper så att det ser bra ut ... eller bättre i alla fall. Ibland till sura miner och ibland till ett TACK!
Sen finns det de männen som inte längre vill förlika sig med sin flint utan rakar av allt - de blir käcka män med kala huven (ja ja jag förstår vad ni tänker nu...)
Men konstigt är det i alla fall att männens hår försvinner med åren medan kvinnornas kommer med åren. Och då menar jag förstås inte att håret på huvudet blir tjockare på något vis utan jag menar allt det missprydande som det blir mer av. Hur många är vi inte som står och drar bort de dära skäggstubben på hakorna!? (Mina har tom blivit grå) det finns inget värre än när man sitter någonstans och tar sig själv på hakan och ... vad var det där....syns det mycket osv.
På överläppen ansas det mer och mer för att inte bli en skäggig dam - för det vill inte jag....
Och jag vet inte men i bikinilinjen verkar det också frodas mer vartefter åren går. Kanske är inbillning mitt i det behåriga frågorna.....
Ja ja konstigt är det i alla fall med helikopterplattor och skäggstubb!

1 kommentar:

Helena sa...

Håller med dej!! Har till min förskräckelse även kunnat konstatera att jag hittar mörka hårstrån allt längre bort från den förmodade bikinilinjen:-(
Vad gäller män med kala huvuden så är det MYCKET bättre än de som får en yster "vimpel" uppe på skulten när det blåser.....