fredag 10 april 2009

Påsk och prylar!

Idag är det långfredag! Solen skiner, vädret är helt underbart. Jag sitter här med färg i huvudet för att dölja "de grå tinningarnas charm" efter en promenad med inslag av löpning. Heja mig! Idag ska jag vara en snäll flicka och bjuda svärföräldrarna på påsklunch - ja jag vet den ska intas på påskafton egentligen men då är jag (med familj) bortbjuden till goda vänner - där det brukar bli blött och sent....


Återigen har det infunnit sig lite projekt i mitt hus. Detta inte så vackra vitrinskåp blev en kompromiss mellan mig och gubben...


Nu är det grundat och ser ut så här. Lite mer färg, nya beslag och lite belysning inuti så är det klappat och klart. Skåpet fick vi för 500 så helt missnöjda blev vi inte.... Och tänk jag har fyndat mer. I lördags var jag på pingstkyrkans loppis och då fann jag till min stora glädje en tallrikshylla för 45 kronor - den var visserligen målad i en bajsbrun högblank färg men nu förtiden vit och fin al´a mig . Tyvärr har jag ingen före bild (ni får använda fantasin) men det kommer en bild när gubben har gjort sitt och satt upp den på väggen..... Jag hittade en ska till men det får vara en hemlis tills bild kommer...


EN RIKTIGT GLAD PÅSK
med mycket godis, nära och kära
samt ett härligt väder
önskar
HÄXAN I PINGLAN 17!

3 kommentarer:

Helena sa...

Bajsbrunt lät ju onekligen lite lessamt!!;-D
Men skåpet blev fint! Jag har faktiskt ett sånt oxå..., träfärgat och ståendes på undantag i groventrén..... Hmmm.., man kanske skulle ta sig i kragen...?
Ha en riktigt gooo påsk du med!!!
Kramar

Anonym sa...

tiden Mari...

Birgitta sa...

Det vart ju som ny skåpet.
Skit snyggt. Tur att det finns vit färg..
Kram björklyan