tisdag 15 juli 2008

Tonåringar!!!!!!!

En morgon förra veckan när jag kom upp stod denna kladdkaka i köket (Ja kortet är taget då....) Min 14-åring som vänt på dygnet hade blivit sugen på ngt gott vid halv två-tiden PÅ NATTEN. Ni kan förstå att jag som sov min skönhetssömn vid denna tidpunkt blev en aning konfunderad när jag fann denna utsökt goda kladdkaka på min bänk.

Sonen är en hejare på att baka - då när vi pratar om sådana saker är han fortafarnde min solskensplutt, den som finns där inuti det monster som har tagit sig an hans kropp och själ.
Hur kan ett barn bli så förändrat så fort det tar sig in i tonårsvärlden?
Jag kommer aldrig att förstå eller acceptera monsterts attityd - jag har svårt för det efetrsom jag längatar efter den där glada, positiva, sjungandes och ständigt pratandes sonen som fanns i den kroppen förr....då innan monstert slog till

Nu ska jag ut i skog och mark och ta en lång runda....

1 kommentar:

stina sa...

Hejsan!!! Jag har ett monster här hemma också!!! Morrar och äter på nätterna!
det är nog så att man får tyst stå ut ett par år sen får man tillbaks den där goa ungen !!!
Kram Stina