måndag 7 juli 2008

Hallen



Min hall är under projekt renovering . I detta hörn har mannen byggt en garderob... Ja han är händig han. Idag var det en tur till IKEA för att inreda denna tingest + allt annat som hör till.


Men oj vad det höll på att bli skilsmässa (vi som inte ens är gifta) JAG HATAR ATT HA KARL MED TILL IKEA..... men ibland är man tvungen och jag mitt nöt trodde att han ville vara med och bestämma.


Men jag får alltid som jag vill i slutändan...ibland behövs lite kvinnlig list och ibland tas här till lite tjurerier och ibland får det väl användas lite charm....






I dettta hörn ska min kökssoffa få stå när jag har vitmålat den. Väggen är spacklad av mig.....jag tror visst det behövs mer sa mannen. Hmmm sa jag........


I soffan ska det ligga kuddar. Och tänk på Nisses i Västerås fanns de. Som jag har letat efter just de kuddarna. Och tänk på samma ställe fanns även spegeln som jag letat så länge efter och som ska få sitta i detta hörn....


...under det fula proppskåpet som jag funderar på ska få bli vitt. Hallongränd4 en blogg som jag brukar tjuvkika i hade gjort så och vips så fick denna fula tingest ett mer diskret och lite mer estetiskt uttryck

Resten av hallen vill inte mannen höra talas om men jag har planer ...stora planer....

Givetvis kommer det att komma efter-bilder på min hall... mannen måste bara jobba färdigt först...och jag jag måste inreda färdigt först.

ha det bra i det ruskiga regnet och gör som jag hoppas att solen törs titta fram snart, mycket snart / Mari

Inga kommentarer: