söndag 6 juli 2008

Emaljerat från Kockums


Dessa härliga tingest har jag införskaffat för en hel del år sedan. de är köpta på Loppis här och där för en billig summa. När köket fick ett rejält ansiktslyft i vintras hade jag bestämt att dessa skulle få vandra vidare till någon bättre själ....
Men som tur är funderade jag en stund och de fick plats de med.
Och varför skulle jag låta dessa underbara tingest vandra vidare.... ja det undrar jag med
Jag älskar Kockums emaljerade . De pryder mitt kök och min uteplats. När jag går på loppis idag så inser jag att jag är "inne" med mina emaljerade prylar. Priserna på dessa är nog mer än dubbelt upp än när jag införskaffade dem - och i mitt hem och mitt hjärta finns det ännu plats för dem.
Tur att man tar sitt förnuft tillfånga ibland!?

Inga kommentarer: