måndag 21 juli 2008

FULT!!!!

I min lilla lilla stad klagas det över att det är fult.
Javisst jag håller med - på 80-talet fick de bestämande pamparna fnatt och rev allt gammalt för att ge plats åt nya stora "fina" hus med köpcentra i...
Om dessa pampar INTE ångrar sitt val att riva det gamla istället för att lägga en slant på att renovera så måste de vara dummare än tåget själva.
Nåväl folk klagar att det är tråkigt och fult
Visst men vi har en vacker natur som ger fritt tillträde till skog och mark för många korta eller långa promenader
vad är det då som gör mig så förbannad rent ut sagt!?
Jo alla fimpar som ligger överallt - till och med i skog och mark inte bara på gatorna.
Så länge jag håller min blick uppåt så går det bra men om jag råkar titta neråt så finns de där överallt och INTE blir det vackrare av dem precis - snarare tvärtom

Inga kommentarer: