tisdag 22 juli 2008

Nytt vardagsrum!!



detta är min gamla soffgrupp+soffbord. Som ni kan förstå så är det inte gott om plats när det finns två vuxna, två tonåringar och en liten snörpa i familjen. Visserligen har vi en svart snurrfåtölj men den är PAPPANS... nåde den som sitter där.... dessa möbler sattes ut på Blocket vid 10-tiden en onsadg nu på semestern och VIPS 6 timmar senare var de sålda, JIPPI!


Nu är dessa möbler utbytta till

dessa:


detta är gubbens pokerbord.... men alldellse för fint för att bara stå där. Jag ville ha!
...så här blev det. Soffan kan jag ligga i utan att någon morrar att de inte får plats samtidigt som någon annan kan ligga i en annan ände och de andra kan sitta bra. JIPPI!
Bordet blev bara sååååå FINT! till och med gubben tyckte att det var otroligt fint när det fick komma lite färg på det.... kvinnlig övertalning/list!
Det finns två iläggsskivor tillsom oxå ska bli målade - kan vara bra att ha vid behov... och jag har planer , kanske kan detta få bli mitt nya köksbord så småningom!? Vi får se!
Men nytt i hemmet ger nya projekt - ni ser väl väggen som är gräslig.....
den måste få ett nytt ansikte för att lyckan ska bli total....
Ha det bra i sommaren som verkar vilja visa sig nu igen.....kanske!

1 kommentar:

stina sa...

Åhh vilken härlig soffa!!! En sån skulle jag vilja ha (fast kanske en vit då...) Bordet blev jättefint ,gillar verkligen bord med sånna ben!
Ha det så bra Kram Stina