torsdag 13 augusti 2009

Vitrinskåp!

Jag älskar mitt kök - tro inget annat - men vitrinskåpet var sååååå himla tråkigt utan spröjs! det blev så "glasklart" rent (med undantag från allt ånga som landade där vid tex potatisvattenuttömning - hängde ni me?) Vad gör man inte då? Jo letar fram lite spets och syr sig en egen liten "spröjs" - så där lagom romantisk. Eftersom jag tillhör den romantiska delen av vår befolkning - eller inte!
Nåväl jag trivs med mitt lilla inslag till inredningsdetaljerna. Och min symaskin fungerade utmärkt trots att den stått orörd sen sist - som är - ja just det när var det!? Igår blev den använd igen (Halleluja!) och jag sydde mig en hissgardin. Ni vet en sån där lite lagom Shabby chic hissgardin som alla vill ha. Kort kommer pga ett batteri som hade laddat ur sig.

Här kommer ett litet bildbevis på en av mina omgångar av blåbärsplockning - för att ni inte ska tro att jag far med osanning! Om det nu var ngn som tvivlade på mig! ;)



Inga kommentarer: