tisdag 11 augusti 2009

Still on holiday!

Vart tog veckan vägen efter den stora tjejfesten!? Tjejfesten med MYCKET skratt och glädje och körbildningar (Korallerna släng er i väggen!) Men blev lappen inlämnad!? jag väntar fortfarande på DET telefonsamtalet från prällen - jag som skulle vara logeansvarig - ni vet efter mitt framträdande som Lena PH lovas ingenting över ett glas rött eller vitt längre.... TACK Hjördis för en trevlig kväll med eller utan samtalet!




Sommaren har inbringat en hel del nytt och nyskapat här i huset - vad gör man väl inte ner det regnar - handlar, handlar och åter handlar! Handlingen sker på allt från auktion och loppis till IKEA och diverse inredningsaffärer - inget bättre eller sämre än det andra! Flaskan ovanför skulle jag ha till mitt vitrinskåp - det som blev vitmålat och alldeles för "kort-i-rocken" för vårt hem. En passion till mig är gamla flaskor och ngn liten knubbig julölsflaska hade jag inte. Men på en auktion skulle denna auktioneras ut. För 60 kronor fick jag denna samt dessa pinaler:
Gubben min tyckte att dessa flaskor där det stod Originaltappning - svenskt brännvin var bäst. Men dessa ölflaskor fann oxå en bit av hans hjärta.

Denna dag på denna auktion var det ett sterbbo som såldes. Det var en sann bonnauktion med allt vad det vill säga. Underbara underbara saker - om det inte var för alla dessa förnedrade uppköpare som bara budar och budar och har plånböcker fyllda med tusenlappar. Vad blir det väl kvar till oss vanliga odödliga!? jo en och annan flaska (dessa var inte de enda som kom med på köpet vill jag lova), men roligt var det trots uppköparna!

Detta var historien om mina flaskor mer kommer en annan dag!

1 kommentar:

Birgitta sa...

stanniatJätte fina flaskor.
Ha det så bra.
Kram Björklyan