lördag 1 augusti 2009

Tjejfest - helt utan mansfolk SÅKLART!

Då var det dags för en enkel liten tjejfest - som jag är inbjuden till! den går alldeles snart av stapeln hos Hjördis (som ni kanske har läst ett och annat om via Hallongränd4). Självklart måste ngt med till värdinnan - det hör bara till. En blomma känns ibland lite tråkigt - missuppfatta mig rätt - jag ÄLSKAR att få blommar (eftersom det händer så sällan) Men tänk när det kommer ett gäng tjejer och alla har blommor med sig - då kan det bli lite tråkigt , eller hur!?
Hjördis har trånat efter svarta vinbär så mina buskar blev lite rensade, ner i en härlig glasburk. jag hittade en gammal virkad duk som fick fungera som duk i burken och så ett litet hjärta att hänga runt halsen - inte så pjåkigt va!? (Som tur var var det ena hjärtat för stort för burken så det fick stanna i mina ägor :) .... Dessa härliga hjärtan kommer för övrigt från den lilla violstadens egna Shabby-chic lantliga heminredningsaffär "Huset Mitt i Byn" . Bilder att njuta av från affären finns hos Hallongränd4.



2 kommentarer:

Helena sa...

Kul med tjejfest... Och vilken fin present! Kram

Diverselådan! sa...

Åh, vad kuuuul vi hade hos Hjördis. Vilket härligt tjejgäng och herregud vad vi skrattade. Synd att jag var litet "opasslig" från kvällen innan. Hade gärna varit kvar längre, men orken tröt.
Kul å träffa dig också!
Kram från Annette