fredag 28 augusti 2009

My bedroom!

Jag har haft lite målar projekt nu i sommar - ni vet jag som BARA får måla sånt som ej har med huset att göra - sambon påstår att det spills och kladdas för mycket färg överallt när jag står med en pensel i högsta hugg. Det är väl ändå inte mitt fel att färgen rinner eller hur!? Två syra betsade nattduksbord med stora syra betsade knoppar blev Sim-sala-bim om målade till två vita nattduksbord, putsade med lite sandpapper och nya knoppar från Indiska! Nöjd - Gissa!

Min pappas hus är ett inredningsMecka ur mina ögon sett. Dessa låg långt in i hans linne skåp utan hans vetskap att de överhuvudtaget existerade. Om jag blev nöjd - Gissa! Kollegan Agda hade i sina ägor ett överkast som hon ej behövde (var visst aldrig använt) I mitt hem , till min säng, in my bedroom passade det perfekt....

Sängen den fick sig en om målning från syrabetsad till härligt vit men även den hamnade under sandpapprets våld innan ögat mitt var nöjt! Nu förstår ni varför jag sov på en madrass på golvet ett tag eller hur!

På samma loppis som Björklyan hamnade på i helgen hittade jag denna kruka för endast 5 svenska riksdaler - skamligt billigt - men bra för lilla mig!








... och slutligen lite bilder på my bedroom och min utlovade hissgardin. Lakanet är köpt på en annan loppis för 20 svensak riksdaler. Trästången blev dyrare - 23 riksdaler. Om någon har något bra tapettips till my bedroom tar jag tacksamt emot idéer! Jag har funderat på en fondvägg som är lite lagom Shabby Chic (surprise) och ev. målade vita väggar. Sambon har byggt mig en garderob (bilder kommer en annan dag) och där ska han tillverka dörrar lika gamla skafferidörrar...... Sen har vi resten av övervåningen kvar!





1 kommentar:

Birgitta sa...

JÄTTE FINT
Kram Björklyan