måndag 17 augusti 2009

Jisses!

Visst är den väl fin dotterns "nya" snoddlåda. Egentligen skulle den vara till mitt kök och fylld med Melittafilter. Men Huj vad gräslig den blev på den väggen där det var tänkt! men i mitt badrum fylld med Prinsessans snoddar och hårspännen blev det som pricken över i:t. Behöver jag nämna att den har inhandlats på den lilla violstadens egna Bakluckeloppis nu en lagom varm dag i Juli!? Själv "krängde" jag varor denna dag men med en snäll granne vid "luckan" näst-in-till hann jag göra mig några fynd varav denna är ett av dem.

Idag var dagen då mina fem veckors härliga ledighet var över och förbi. Dagen gick väl bra men jisses Amalia vad det tär att ha tusen projekt på gång hemma där den ena möbeln ska dit och den andra ska dit. När den ena har flyttats in i det rummet måste det möbleras si och så för att det ska bli bra. och hej och hå vad det behövde städas där. Men men som man bäddar får man ligga säger hon som för övrigt just nu har madrass på golvet eftersom sängen är i källaren på ommålning. Kanske skulle be om ett par veckors semester... eller inte!?

Inga kommentarer: