tisdag 18 augusti 2009

Städeffekt!

jag skrev igår om effekten av att möblera om/renovera i massor av rum samtidigt. Baksidoeffekten av det hela är att allt SKIT kommer fram. Det blir sååååå synligt hur äckligt skitigt det är i huset sitt (särskilt efter en lång härlig semester med många lata dagar och mer intresse av BagInBoxen än av Städeri). Någon jag träffat är fan av "Rent Hus" och gav mig tips på Hur i helskotta man får RIKTIGT rent i sitt badrum.

Man blandar helt enkelt vatten, grönsåpa och några droppar citron i en sprayflaska. man tar allt i sina händer, sparayar TYP hela badrummet , väntar en stund och sen börjar det. SKITEN rinner nerför toalett, handfat och väggar. BLÄ men Hurra så rent det blir! Ilskan kommer när man ber sin käraste sambo om hjälp att torka högst upp i taket - dit mina armar INTE når - och man får det härliga svaret: Åh bara för att du städar kan väl jag få slå mig ner och se på TV! Jag undrar om det bara är jag som bor i detta hus och vill ha rent omkring mig! För en gång skull lyckades jag med att vara tyst och frångå ett smärre gräl. jag pinade ner i källaren och hängde "MIN?" tvätt och fick kommentaren: jag såg att den var färdig men trodde du skulle måla! HALLÅ jag bara undrar : Min säng och min tvätt!? Men men det är en dag i morgon också och då kanske jag är mer på hugget och kan bita ifrån.
Nu väntar dusch efter att jag gjort färdig min matlåda för imorgon - sambon ja men han vet ni väl var han är!?

Inga kommentarer: