torsdag 7 augusti 2008

Kamin


I mitt lilla lilla hus mitt i hjärtat av Södermanland har en av tidigare ägare
(måste ha varit på oljans och elens billigaste tid)
rivit bort kakelugnen som stod i detta hörn.
Om man nu bör i ett hus från 20.talet så hör det till med mysiga härliga eldstäder.
Denna härliga tingest - som är äldre än huset ,
men
ibland får man mäta munnen efter kassan,
inhandlas i Stockholm, i en källare i ett äldre hus.
Vi hade sett en annons och var tvungna att titta.....
Väl nere i källaren ökade min hjärtverksamhet samt beslutsamhetsångest.
HELA källaren var full av kaminer från pytte-pytte till bedårande skönheter.
Jag såg en annan men det fanns ingen bra finansiär i närheten så denna fick flytta till mig.
På vägen hem låg den i svarta sopsäckar - väl knutna.
Tänk om polisen stoppat oss då och trott vadå.....
att bilen var full av likdelar eller!?
Ha ha!

I helgen blev mannen och jag själva och tog oss en tripp till ett härligt ställe
"Mångfaldens hus"
utanför Nykvarn.....
där fanns det mycket härligt att lägga ögonen på.
Bla hade de härliga eldstäder ala mig

(bilden är lånad från en sida på nätet)

denna skulle jag vilja ha i min hall
När det var dags för mitt andra varv gick mannen ut i bilen

Hmmm! Ovanlig företeelse av en man eller!?

Om ni har vägarna förbi så passa på att njuta av en jättegod bit mat.
Cecarsalladen var utsökt! Me like!

Om något följde med hem... .det tar vi näste gång....


Inga kommentarer: