torsdag 16 juli 2009

Blåbärs och myggjakt i skogen!

Igår var jag en duktig förälder och gav mig ut i skogen med dotra för att plocka blåbär. Dessa underbara klotformade bär som växer så att det knakar uti vår svenska skog. Skog och skog - jag har sett dem när jag har varit ute på min motionsslinga. Den som börjar och slutar vid Flens rotiga elljus spår. Dotra och jag gick en kort väg efter regnskuren igår kväll - mer behövdes inte för att vårt kärl skulle fyllas med härligt klotformade blå bär - som räckte till en paj MUMS! Vi hade kunnat fyllt kärlet hur mycket som helst om inte....


... hade varit för dessa eländiga kreatur som till och med åt på mig där kläderna satt. De surrade överallt och de stack mig överallt. Små ettriga varelser som ÄLSKAR mitt blod. Stick, slafs, surr, AJ, försvinn, Åhhh vad irriterande! Dotra satte muggarna på öronen för att slippa surret. Men men nästa gång det är dags för blåbärsplockning ska jag vara förberedd med myggmedel ala EXTRAstyrka, öronskydd (mot surr) och ett himla gott humör. För skogen kryllar av dessa underbara klotformade blå bär och pajen - den smakar MUMS!
Kram Mari

Inga kommentarer: