söndag 5 oktober 2008

STOLT MAMMA!!



Jag är faktiskt en stolt mamma till mina tre små telingar - tro inget annat....

I helgen var det innebandy och jag fick då höra att min äldsta var duktig ... och det VAR HANHan gick ut nian med jättebra betyg och jag ÄR stolt över det trots att jag ibland sörjt hans ngt ensamma liv Han har flyttat till studentboende. Han har blommat ut! Han lagar mat och tvättar själv. Och ibland är han här hos mig så att vi kan kivas lite... Hmmm.

Min mittersta är jag JÄTTESTOLT över. Ifredags var jag jättearg och han fick ultimatum av mig. Antingen började han tänka efter lite och lyssna på vad jag säger och menar annars slutar jag bry mig och han fick sköta sitt liv själv. Gissa vad han till slut valde!? Att jag ska bry mig såklart - för någonstans bakom det där (som hans lärare uttryckte så bra) överjävliga finns det en underbart snäll och go kille.. Han tackade nej till diverse starkvaror igårkväll bara för att han själv inte ville ha.... Äntlingen äntlingen kanske hjärnan har fastnat på plats igen (från att mestadels ha setat under armen)

Min lilla prinsessa som ibland tolkats som en pojkflicka (konstigt med två älskade storebrorsor eller) har ett hjärta av guld och mycket empati. Förra veckan bakade vi bullar samt att jag äntlingen strök hennes mång-producerade pärlplattor. Dagen därpå undrade hon om hon inte skulle at med en påse till fröknarna. Och förresten de ska få varsin pärlplatta oxå som hon så snällt uttryckte det. Undra vad som gladde dem mest!

Tänk alla dessa stunder då man tvivlat och nu kan jag få känna mig som en SUPERSTOLT HÖNSMAMMA! Vad härligt! Kram på er!

1 kommentar:

Helena sa...

Hej! Barnen är ju det finaste man har! Att man bråkar med dem och tvivlar på dem bottnar väl egentligen i att man önskar dem allt gott och blir så ledsen när de beter sig på ett sätt som förstör för dem själva..... Tycker bara att det vittnar om att du är en mamma som bryr dig väldigt mycket!
Kram från Helena (en annan hönsmamma.....)